elviajedeloscolegas.reismee.nl

Montezuma

Weeindigden ons vorige verhaal in Quepos, vanuit daar hebben we de bus gepakt naar San José en tegen de chauffeur gezegd dat hij in La Garita mocht stoppen. Helaas kregen we een klein ongelukje met de bus, in een bocht werden we geschampt door een vrachtwagen en daardoor liepen we de nodige vertraging op. Laat in de middag reden we doorLaGarita, mijn reisgenote had een voetbalveld gezien en de bus was niet gestopt,dat betekende dus eenflink stuk terug lopen. 5,5 Kilometer beropwaarts later arriveerden we bij Ard enNicoline, we kregen een luxesuite tot onze beschikking! Na een fantastische douche zijn we naar het restaurant gebracht en hebben we een heerlijke comida tipica genoten. We zijn op tijd gaan slapen, want de volgende dag zouden we de auto krijgen!

Na een prima introduktie van de Daihatsu Bego, zijn we gelijk op pad gegaan naar de vulkaan Poás, deze vulkaan ligt op 2475 meter hoogte, we hebben hier een wandeling gemaakt naar de krater en naar de lagune. Dit was een zeer pittige hike, we waren snel out-of-condition, we dachten dat dat door de hoogte zou kunnen komen....... Of door overmatig comida tipica gebruik?

De Bego bracht ons veilig naar beneden en we dachten dat we in Sarchi gingen overnachten,een dorp waar meubelmakerij het doet goed op de arbeidsmarkt. Helaas bleek het vinden van een hostel minder makkelijk dan het leek, Mady was ronduit te goor, Hostel Samora was niet te vinden, dit bleek bij nadere inspectie ook Daniel Z. te heten? Na een erg vermoeiende rit, door het donker berg op en berg af, zijn wij in Alahuela in een luxe suite in slaap gevallen.

De maandagochtend vervolgden wij onze reis naar Punta Arenas, een wat grotere stad metmogelijkheid tot wassen en bankieren. Hier hebben wij dan ook de rest van de middag mee gevuld, een terrasje en een wasje. Marleen heeft later op de avond nog kennis gemaakt met het asfalt van Punta Arenas. De stoepranden zijn daar een beetje in het verval, dus zo ook mijn collega. Een tas met boodschappen werd mij om de oren geslingerd en toen ik omkeek zag ik Marleen niet meer, die lag op haar camera in de greppel. Gelukkig stond Marleen snel op waren er 'behulpzame' lokals die zich over has tas ontfermden. Met een sluwe blik heb ik ze weggejaagd. Gelukkig had Marleen geen ernstige verwondingen.

Dinsdag stonden we om 8.00 al in de rij voor de ferry naar Parquera, bij nadere info konden we geen kaartjes kopen omdat we geen ticket in de auto hadden ontvangen en dat zou betekenen dat we tot 12.00 in de hete zon en ranzige vislucht zouden moeten wachten. Doordat we onze charmes in de strijd hadden gegooid bij het opperhoofd van de ferry mochten we toch nog met de boot mee. Dit was een plezierig tochtje. Vanuit Paquera zijn we direct, met een tussenstop voor een soepje, naar Montezuma gereden, een waar hippie-paradijs, zoals beschreven. In de middag hadden we snel een kamertje gevonden bij Lucy, tien trappen verwijderd van de zee, lastig allemaal. En dat hippie-achige valt best mee, gewoon wat verwilderde backpackers die hier al jaren rondhangen. Echt een stadje met mogelijkheden!

Woensdag is nationale parken dag, met de wandelschoenen aan gingen wij naar Curu. Hier een opsomming van wat we allemaal gespot hebben; capucijneraapjes, caviaachtigen, blauwe vlinders, bruine wasberen, een hert, en mijn favorieten de krabben! Helaas hebben de zandvlooien ons ook gespot en verlieten wij als dalmatiers het park. De middag hebben wij lekker lamlendig aan het strand doorgebracht.

Vanochtend zijn we op zoek gegaan naar de waterval, na een pittige klim en kleffe knieholtes hebben we deze gevonden en dus gewonnen! Bij de waterval hebben we ons de kletterende massa lekker laten overkomen. In de bijbehorende poel hebben wij ons te water gelaten, heerlijk verfrissend! Vanmiddag zijn we naar Malpais gereden, de Bego uitgelaten, hij mocht door heerlijke bergbeekjes 4 wheelen. Dit heeft hij goed gedaan, want de vrouwtjes hadden nog steeds droge voeten.Pap, ik heb de matjes al weer uitgeklopt vandaag!

Morgen verlaten we Montezuma, op naar iets nieuws, wat? Dat weten we nog niet, maar we houden jullie op de hoogte!

Groet Marleen en Yvonne.

Ad en Willy

Ha Vonneke en Marleen,

Wat een prachtig verhaal,met enkele ups en downs welliswaar, maar dat maakt het alleen maar grappig!!
Marleen heb je nu een blauw oog en blauwe knieen, of is dat eerste al weggetrokken, Yvonne weet nl. hoe je met 2 blauwe knieen (na het salza dansen) toch (plezier) kunt hebben, tijdens haar avontuur een paar jaar geleden.
Maar alle gekheid op een stokje, jullie genieten en ontspannen, en dat is toch de insteek voor een mooie vakantie.
Yvonne, nog even dit, Pa vond het heerlijk om te lezen dat jij ook zuinig bent op de matjes van een ander CHAPEAU. (is zijn opvoeding niet voor niets geweest!!)

Veel liefs van ons en de doggies.

anja

He hallo dames,

Leuk om jullie belevenissen te lezen, wel een beetje voorzichtig doen Marleen. Ook hier scheen de zon vandaag, het was wel 12 graden kortom heerlijk weertje. Kids liggen op bed, Frank aan het werk en ik met koffie en cake op de bank jullie verslagen aan het lezen. Dadelijk lachen met de lama's, dan kan mijn weekend ook beginnen. Ga morgen met de jongens naar K3 en de kattenprins, da's nog eens wat anders he? Wat zullen jullie jaloers zijn.

He ladies, heel veel plezier nog en tot snel.

Groeten

Kitty

Olla " meisjes", dat klinkt weer goed. Behalve het vallen! Gaat ie een beetje? Marleen, ik heb je weer gemaild voor info Marikenloop. Is nog verweggiestan, maar je komt er niet onderuit! Gaan jullie nog paardrijden? Lijkt me leuk daar. Die rinconcitolodge zag er gaaf uit. Tot later, x Kitty

Pé

Hoi Marleen en Ivonne,
Leuk om jullie avonturen op het weblog te volgen. Zo te lezen is het volop genieten :-)! Het is ook een schitterend land. Fijn dat jullie mobiel zijn met een eigen auto, dat maakt het een stuk gemakkelijker. Heel veel plezier!
Liefs, Pé

Femke

He meisjes! Ziet er prima uit, prachtige foto's!! Geniet maar lekker daar, maar niet meer 's nachts op een berg rijden hoor!! Veel te eng...

Geniet ze en tot mails!

Dikke kus Femke

Jan zit gewoon thuis en

hallo Marleen en Yvonne,

geweldig om weer jullie avonturen te lezen. erg fijn.
ik zou best wel een dagje in de Bego mee willen toeren.

heel veel plezier gewenst vanuit Utrecht.

lieve groet van Jan

Juut is in Oslo en

Goeie verhalen weer, sjonge en de foto's maken dat nog eens duidelijk. Lekker hoor. Wel een aanrader dus, dat CR begrijp ik.NL schijnt ook lekker weer te hebben hoor ik, ze eten daat gewoon al in de tuin. Oslo daarentegen is koud en er ligt sneeuw. Dus mooi dat ik nu op zoek ga naar een kop warme chocolademelk. Geniet van de zon en het klinkt allemaal erg relaxed daar bij jullie. Wat leuk. En gewoon nog 3 weken te gaan...

Jana Y Jorine

Dag Dames!

Ziet er weer goed uit! Wij kunnen niet wachten tot wij zelf de pics kunnen trekken van die Apen!! Vliegen 22-02 naar Panama...

Mucha Suerte

Jana Y Jorine

hannie

Heeey Meissie's!

Nou nou wat een genieters zijn jullie....heerlijk joh!Wij hebben gisteren (zondag) ook een heerlijke dag gehad, leek ff zomer in de duinen. En verder Yfke, goed naar je zin? Al veel gezien he, en met wagentje gaat het goed? Pas wel op he met de bogjes en vooral in het donker....brrr jullie liever als ik hihihi..Nou geniet ervan en wie weet komen jullie de andere 2 reizigers wel tegen...leuk man!

Dikke * Hannie en Nielsje

Je ouwe heer,

FC Den Bosch - RKC 1-1
Benzine € 1.45
Bloeddruk 120/95
Die vrouw uit Besoyen is ook dood, 95 en un bietje
Filmpje "Alles is liefde'' vond wel geinig
Filmpje "hairspray" gekocht nog niet gezien, vielleicht ook geinig
Rondom Basilica bende maar wordt mooi
Joran v.d. Sloot heeft zelfmoord gepleegd, zegt ie zelf
Sla (krop) €0.60
Toon van Riel is zondag jarig, alleen thee
Oh ja, die van dinge is ook in het ziekenhuis opgenomen
Yvonne, ik ben dè kleine grijze ding kwijt, witte gij soms waar dè ligt
Ik heb nog steeds last van voetschimmel, hebbe ze daor niks
Paul de Leeuw was zaterdag top, we hebben ons de klere gelachen
AEX -3,27894213458967495551457289000000521%
(afgerond)
Valt er nog wat te lachen daar??????????????????????
Maria 150 jaar geleden in Lourdes verschenen
Zoekt daor nog iemand unne goeie SAAB?
Is het nouw munitie of minutie?
Is het nouw blinde-geleidehond of geleide-blindehond?
Artikel 1. Pa heeft altijd gelijk
Artikel 2. Heeft pa geen gelijk, dan treedt artikel 1 in werking
Oke, zo zijn jullie weer een beetje bijgepraat, doe ze allemaal daar de groeten, en tot later
Ps. ge hèt un vèrrèkte goei medaille!!! Die komt wel terug hè.

Joris

Hallo dames,

Wat een mooie verhalen en leuke foto's. Geniet nog van de laatste weken en pas op voor stoepranden en apen en de wasberen!

Groet Joris

chelsea bertin

hallo ik ben chelsea ik wil jullie vriendin zijn