elviajedeloscolegas.reismee.nl

Regen en muggen bulten in Puerto Viejo de Talamanca

Het is inmiddelsal weer een week geleden dat wij ons laatste bericht schreven.

Maar allereest bedankt voor de leuke reacties die jullie op ons log schrijven. Die zijn erg vermakelijk!

Op vele verzoek hebben we deze weekvooral foto´s van ons zelf geplaatst. Nu worden wij ook niet altijd geinspireerd door de omgeving, of deze wordt ons van het zicht ontnomen door wolken of we moeten onze handen aan de teugels houden.

Goed maar wat hebben wij de afgelopen week allemaal gedaan_

We vertrokken uit Montezuma met als doel naar het Noorden te rijden. Onderweg kwamen we de pont tegen die meteen ging vertrekken en die hebben we maar genomen. Op de boot maakte wij het plan om naar Rincon de la vieja te gaan. Een vulkaan. De rit er naar toe verliep goed. Met onze kaartlees technieken en onze uitstekende Spaanse woordenschat vonden wij onze weg door de binnenlanden over soms erg hobbelige wegen. We overnachtten in Rinconito lodge. De volgende dag maakten we een paardrijtocht naar de vulkaan. Dit was een pittige tocht. We gingen stijle heuvels op en af over hele smalle paadjes. De paarden wilden allemaal voorop lopen en gaven dan elkaar maar een trap of dreigde met bijten. Nu zijn Yvonne en ik zulk gedrag wel gewend, maar ja, wij zijn ook op vakantie... Daarnaast vonden ze het prettig om tussen de bomen door te lopen, met als gevolg dat we beiden blauwe knieëen kregen. Het was best een mooie tocht, maar zonder ervaring wel erg pijnlijk voor de billen. Toen ze op het eind ook nog wilden laten zien dat ze ook konden galopperen (ja ze kende de weg naar huis), was voor mij de lol er wel vanaf. O ja, onderweg kwamen we nog langs pruttelende modderpoelen en een hotspring, een poel met warm water uit de vulkaan. Daar konden we tussendoor even in ontspannen.

Na deze heftige tocht, zijn we de volgende dag vertrokken naar La Fortuna, aan de voet van de Arenal vulkaan. De Arenal is een nog werkende vulkaan die zo nu en dan wat lava uitspuugt. Dit schijnt een erg mooi gezicht te zijn. Hierop komen erg veel toeristen af en om de vulkaan vindt je dus met name hotels. En in deze hotels zitten vooral Amerikanen! Nou die waren we nog niet tegen gekomen deze reis! Het was erg regenachtig bij de Arenal, dus we hebben die hele vulkaan niet gezien. Wel hebben we een tocht gedaan over bruggen die vlakbij de toppen van de bomen komen, dat was leuk, maar we zagen dan ook met name bomen en andere toeristen. Weinig wild. Daarna wilde wij gaan ontspannen in de termaal baden. Dat was een en al kitch en die baden waren vooral een warme soep. De sfeer werd op geleukt met keiharde muziek. We raakten ter plekke in een dip. Wat willen we nog verder deze reis? Met nog drie weken te gaan en een week de Bego.

Goed uiteindelijk stonden we de volgende ochtend op en omdat het nog steeds regende besloten we maar weer te vertrekken. Op naar het zuiden, naar de Caribische kust. Dit was een lange rit. Nu zijn we dus in Puerto Viejo de Talamanca. Een kust plaatsje waar vooral mensen uit Jamaica wonen. Bob Marley klint uit de restaurantjes. De kust is mooi, met hoge golven, dus ook veel surfers. Gisteren nog in de golven gedoken, best spannend want ze nemen je ook mee. Daarna prikt je neus, een echte zoutspoeling.

Vandaag hadden wij hier ook de hele dag regen en hebben we vooral rondgehangen en geluierd. Net nog nieuwe kleding gescoord.

Zaterdag nemen we afscheid van de Bego. Zal wel wennen zijn, moeten we weer sjouwen met de rugzakken.

Femke

Het vergaat jullie prima volgens mij... die pijnlijke kont kan ik me nog herinneren van ons paardrijavonduur in Zuid-Amerika! Yvonne, dat je daar niet van geleerd hebt... auw... Nou geniet ervan nog! Dikke kus Femke

jarno & ilja

Hey meiden,
Ziet er goed uit op die foto's, heerlijk! En Yf op die knol, geweldig, als je er straks maar weer geen hobby bij hebt, hier in Drunense duinen zal het ook best prachtig zijn op zo'n beest. Goed voor de bips joh, blijven de spieren jong. We volgen jullie verhalen met veel plezier. Jarno heeft het erg goed naar zn zin bij zn nieuwe baas en ik ben lekker groeiende. Rond en gezond! We houden contact, geniet ze meiden, dan doen wij dat van jullie verhalen.
Veel liefs ons

Jan staart uit het raam en

hee, nu is alles opeens roze hier, is dit speciaal voor deze dag?

hallo beste Marleen,

fijn om alle avonturen weer te lezen, jullie maken veel mee. vooral het ponykamp klonk heel spannend.
ik wens je weer goede reisdagen.
en zit je morgen nog in dat ene hostel? dan kom ik ff gezellig langs een bakkie doen.

lieve groet van Jan
x

Ellen

Hoi Marleen,
Je ziet ik heb je weblog ook gevonden (via Judith) leuk om jullie avonturen te lezen en de foto's te zien. Het lijkt me een prachtig land, daar wil ik ook naar toe maar dan zonder de regen!! Heel veel plezier en genieten hoor,
liefs Ellen

Gustav

Hoi Dames.

Even weer jullie belevenissen gelezen . hier regent het niet en schijnt de zon het heeft vannacht wel aardig gevroren . Ik had ma net aan de telefoon en heb haar nog wat plaatsjes gespeld en dan kan ze gaan opzoeken in het boekje wat ze thuis heeft over Costa Rica. Ik heb even gewoon wat aan haar voorgelezen. Jullie zullen wel op paardrijles gaan als jullie weer hier zijn en de strijd met Anky aan gaan . Mooie Foto`s .

Gustav.

Joke

Hoi meisjes, wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken. en zijn de knietjes al genezen. Hier alles OK. Vandaag mooi weer, (geen regen) wel erg koud. Ik blijf met belangstelling jullie reis volgen en hoop dat jullie nog genieten van het sjouwen met de rugzak en het bekijken van al dat moois. dikke kus van Joke

Worteloom

Hoi Yvonne: geweldig wat jullie ondernemen en allemaal meemaken - leuke foto's, boeiend verslag. Geniet nog zoveel jullie kunnen zodat deze reis een onuitwisbare herinnering blijft. Groeten van Gôôlse worteltante en worteloom.

Marieke

Hahahahahahah, wat kunnen jullie mooie verhalen schrijven :) Ik zit nu op t werk in de chaos zonder keuken..... Maar moest hard lachen om sommige stukken!

En wat een hoop mooie foto's! Zo te lezen genieten jullie er goed van! Veel plezier nog saampjes.

Groetjes van Marieke

Marloes

Wat een geweldig verhaal!! En ontzettend mooie foto's! Super om die aapjes zo te zien zitten met een banaan in de boom haha...
Meiden geniet ervan en blijf vooral ook schrijven!!'
Kus Marloes

een oud-collega die jullie soms best mist!!

Hallo dames,
Zo te lezen hebben jullie het goed daar en beleven jullie een prachtige reis!! Ben overigens wel benieuwd hoe het met de inhoud van je rugzak is gesteld, Yvon.
Werken de geurbuiltjes nog naar behoren en is alle kleding nog (op kleur) gestructureerd? En hoe doe je dat met je nieuw aangekochte exemplaren? Je zult nl ook nog vuile was hebben of minder fris. Ach straks alles op 60gr in de machine en alle bacterien zijn weer gehemeld. Nou dat hoor ik nog wel eens. En dames paardrijden geeft wel strakke kontjes!!!( en o-benen).
Dus.... met al in combinatie met een terminaal bad en nieuwe kleding voel je toch een heel ander mens, lijkt me zo.
Nou ik blijf jullie volgen en hoop jullie weer eens te zien en te horen. Vele groeten en en hele dikke kus van een oud- collega! Enne.. Marleen ik vergeet je niet hoor!! Geniet en ik zie jullie, Groetjes Els