elviajedeloscolegas.reismee.nl

Jaco aan zee

Wij zijn al weer aangekomen bij onze laatse dag in Costa Rica. We gaan nog even genieten van het plaatselijke eten, nog wat leuke dingen inslaan voor thuis en dan proberen of we alles nog in de rugzak kunnen proppen.

Maar wat hebben we gedaan de afgelopen week?

We namen de bus naar San Jose vanuit Granada. De reis verliep voorspoedig tot aan de grens. Daar was het een drukte van jewelste. Iron Maiden speelde de volgende dag in San Jose en alle hardrockers van Midden Amerika wilde daarbij zijn. Dat hield dus in lange rijen... Eerst bij de grenspost van Nicaragua en daarna bij die van Costa Rica. Wel heel leuk om al die kleurijke mensen bij elkaar te zien. Na 2 uur konden we weer verder, nadat ookde bus van buiten gedesinfecteerd was met een of andere spray.

Enigzins onderkoelt van de airco in de bus kwamen we aan in San Jose. Daar konden we geen hostel vinden, want tja Iron Maiden speelde de volgende dag... Uiteindelijk weer in Alajuela beland, een stad die tegen San Jose grenst. Vanuit Alajuela namen we de bus naar Jaco. De bushalte was verplaatst naar de snelweg, een hele logische plek... Deze bus was helaas helemaal vol, maar ze hadden nog wel staanplaatsen. 2 uur hebben gestaan. Daarna kwam er weer plek vrij. Het voordeel was dat we een goed uitzicht hadden en nog hele grote krokodillen in de rivier hadden gespot.

Van te voren hadden mensen ons gewaarschuwd dat Jaco niet zo leuk zou zij. Veel toeristen, drugs, hoeren en criminaliteit. Maar ja, het was de makkelijkst te bereizen plek aan zee en we hadden geen zin in een lange busreis. Dit viel allemaal best mee. We waren inmiddels al aan de hoeveelheid toeristen gewend en van de criminaliteit hebben we niks gemerkt. Komt vast door SanCayetano!

We hebben hier een leuke plek gehad in een rustig appartementen hotel. Eigen keukenblokje en douche en toilet. En het was er heel rustig. We werden onder de hoede genomen van een gepensioneerd stel uit Canada. Zij leerden ons bodyboarden. Dit was super leuk. Het is een soort surfen, alleen gebruik je een kleine plank waar je op gaat liggen. De zee was heerlijk we hebben ons goed vermaakt.

En nu dus weer in San Jose. Hier is het een stuk koeler, kunnen we vast weer wennen aan de temperatuur in Nederland. Het ziet er fris uit voor de komende dagen, brrr!

Maar naar huis gaan is ook weer fijn...Rodekool met aardappels, familie en vrienden en natuurlijk de liefde!

Lieve mensen tot snel! Bedankt voor jullie meeleven op dit log, dat was erg gezellig.

Femke

He Yvke en Marleen,

Nogmaals een hele goede reis gewenst, ik kijk uit naar je terugkomst Yv! Zonder jou is het hier niet compleet hoor... Ik zie je di/woe.

Dikke zoen en...zonder kots in het vliegtuig! Halleee!

Ad en Willy

Hallo Yvonne en Marleen,

Jullie avontuur zit er bijna op, jullie vliegen naar Orlanda en stappen daar over op de vlucht naar Amsterdam, toch weer een hele onderneming.

Wij hebben genoten van jullie foto,s en spannende verhalen.
We zullen thuis op ons gemak alle foto,s en filmpjes gaan bekijken, om zo terug te blikken op jullie avontuur in Costa Rica.

Wat betreft de rode kool Yvonne, nou die is inmiddels gaar, en de bijbehorende hacheeeeeee, staat nu nog lekker te pruttelen.

Mooie terugreis en gauw tot ziens.

Ad, Willy, Dirkje en Duuk