elviajedeloscolegas.reismee.nl

San José de Costa Rica

Hallo beste lezers van ons weblog!

Op maandag de 28-ste zijn we uitgezwaaid door ons uitzwaaicomité op Schiphol. We moesten ruim voor de vertrektijd bij de gate zijn, omdat er een lange controle zou zijn, dit bleek dus ontzettend mee te vallen. Om 13.40 uur zijn wij de lucht in gegeaan, na een vlucht van 10 uur landden wij op Orlando. De luchthaven van Orlando is eenspannend gangenstelsel. Dit is waarschijnlijk om de spanning voor de controle nog even op te voeren. Daardoor lieten ze ook nog gedurende een vijf minuten een tandenknarsend alarm afgaan, puur om te checken hoe onze stresstolerantie was. Nou die was prima hoor, we hebben vreselijk gelachen om de woordspelingen die we konden maken over de reizigers van Fox-reizen. Marleen is zelfs zo stressbestendig dat ze een banaan in kan voeren en daar gewoon glashard over kan liegen, op papier welteverstaan. Ik kreeg zelf natuurlijk weer de vraag of ze mijn tas mochten checken, en daar kwam een dichte halve liter fles water uit. Paniek bij de douanier alom, maar de fles bleek onschuldig en ik dus ook! We konden al snel verder met de volgende vlucht naar San José. Drie uurtjes later, om 22.30 lokale tijd zijn we daar geland. En we kregen een welkomstcomité, niet normaal. We zijn de taxi ingestapt en naar het hostel gereden dat we in Nederland al geboekt hadden. In het hostel wisten ze natuurlijk niet dat wij kwamen....en dus mochten we in het ´verblijf´ van de medewerkers overnachten, moe en voldaan zijn wij gaan slapen.

Deze ochtend zijn wij vroeg opgestaan en hadden een prima taakverdeling, ik de koffie en Marleen bakte de pannenkoeken. Een goede bodem voor een leuke dag in het drukke San José. Na 16 pogingen om geld te pinnen bij een bank hebben we dan toch echt gewonnen! Het geldhebben we geïnversteerd in eentipical dish op de mercado central, een gezellige overdekte markt meteten en handicrafts. Aan een barretje hebben wij ons alles lekker laten smaken. Na een rustig momentje in het park op een bankje zijn wij een dutjegaan doen in onshostel, een idee vanMarleen, alleenwas ik beter in het uitvoeren hiervan bleek later.

Zojuist weer een lekkere maaltijd gegeten en nu even uitbuiken achter het internet. Morgen vertrekken we naar National Park Manuel Antonio en zullen in Quepos overnachten. We zullen jullie na deze trip weer berichten en wat mooie foto´s op de site zetten.

Muchas besos, Marleen en Yvonne.

Femke

He Yv en Marleen,

Klinkt prima allemaal, nu kan het echt genieten beginnen! Tot snel, ik zie de foto's graag tegemoet!

Liefs Femke

Rik

Dag dames,

Die criminele uitstraling van jouw blijft je ook maar achtervolgen he Yv?
Nu al een leuk verhaal, dus dat belooft veel goeds voor de rest van de reis...

Geniet ervan dames!

Groet,

Rik

Jan in regenpak

hallo Marleen,

erg leuk om jullie eerste belevenissen te lezen.
en het blijft altijd gezellig bij de douane, dat blijkt maar weer.
hier in NL op een bankje zitten in het park is er niet bij, het is alleen maar storm, regen en krom gebogen op de fiets zitten.
een goede reis verder voor jullie samen.

lieve groet van hier.
x

rené en carin

Hoi Yvke en marleen, goed te lezen dat de start goed is gegaan en ja die amerikaanse douana die kunnen er wat van....!Hier wordt alles ingereedheid gebracht voor een bruissend carnaval(pffff) Van 29 ferb. tot 11 mrt zitten we een "beetje'bij je in de buurt!!We gaan lekker 12 dgn naar Pipa in Brazilie, dus als je op de koffie wil komen dat kan hoor (haha). Meiden geniet ervan! Alaaf (pffff) en groetjes van ons