elviajedeloscolegas.reismee.nl

Manuel Antonio

De colegas zijn afgelopen woensdag vertrokken met de autobus naar Manuel Antonio. Vooraf dachten wij, ach maar 3,5 uurtjes in de bus, zijn we zo...Maar ja ze heben hier ook heuvels en heel veel bochten. De airco is ook te duur om te instaleren, dus de dames werden kotsmisselijk. De buschauffeur hield van lekker gassen, dus op een gegeven moment kregen wij toch het gevoel dat er wat uit moest. Bij de tussenstop waren er alleen nog 17,5 wachtende voor ons. En dan zit eindelijk op de wc, komt er niks uit, bij Yvonne wel natuurlijk, die is beter in loslaten. Goed uiteindelijk hebben we toch nog in redelijke staat onze bestemming bereikt. Een hostel met uitzicht op zee. De gasten waren ook zeer vermakelijk, veel amerikanen waar je dan leuke verhalen bij kan verzinnen. Zeker over die met een baard. (hoe style je baard eigelijk?)

Donderdag zaten wij op het terras en zagen wij de eerste apen al vertrekken naar het Nationale park. Ook apen moeten op tijd op het werk verschijnen. Daarna zijn wij ook vertrokken. In het park boden veel gidsen zich aan, maar wij zijn onze eigen gids en hielpen de gidsen de meest bijzondere diersoorten te spotten. Manuel Antonio is een erg mooir park veel dieren. Apen, luiaarden, wasberen, heremietkreeften, brulapen, leguanenen vele andere inheemse soorten. Veel gezien en gelachen om de amerikanen die zo overdreven zijn. Na ons lekker in het zweet gewandelt te hebben, namen wij een duik in het turquoise water van de oceaan. Lekker lauw. Ondertussen werden we belaagd door de wasberen, die ook graag een snorkel setje wilde hebben.

Gisteren gingen de colegas op pad naar een verlaten strand. Zo verlaten dat niet iedereen wist hoe je daar moest komen. Onderweg kwamen we langs koeien met grote oren en roofvogels waarvan wij de naam nog niet hebben kunnen achterhalen. Maar het strandje was bijzonder. Geen mens te zien. Wel de pelikaan die aan het vissen was en de carracoles die met hun huis op hun rug aan het verhuizen waren. Yvonne heeft in deze soort een nieuwe liefde gevonden, ze kan haar ogen er niet vanf houden.

Vandaag gaan we naar la Garita naar een B&B van twee nederlanders. Via hen huren wij een auto en gaan we twee weken toeren door het noord westen. Even geen bus en lekker onze eigen weg gaan.

Adios, hasta la pasta

Yvonne en Marleen

Dennis en Nicolle

Hai zus en Marleen,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen, en wat een geinige foto's. Het gaat jullie wel goed, dat zien we zo.
Fijn dat je voor de komende tijd even zelf achter het stuur mag kruipen, zal een hoop plastic zakjes vol schelen hè yve..... Drive carefully!!!!!

Lieve groeten van ons

frank, anja, thomas en koen

He hallo Marleen en Yvonne,

Wij zitten midden in het Carnaval gedruis maar zo te zien hebben jullie ook het ook erg naar jullie zin. Gaaf man!!!
Wij gaan morgen naar Oeteldonk, ben benieuwd wat jullie gaan zien en doen.
Tot het volgende berichtje!!!

Heel veel groeten en Marleen dikke knuffels van Thomas en Koen.

Jan

hallo beste Yvonne en Marleen,

mooie foto's en mooie verhalen, erg prettig om alles te zien en te lezen. ga zo door.

veel groeten van Jan

Marloes

Hey hey,
Wat een leuke verhalen!! En mooie foto's!!
Ik ben lekker aan het bijkomen van de carnaval, die was weer zeer geslaagd dit jaar!!
Kus Marloes

Gustav

Hoi Marleen
Leuk hoor al die belevenissen en nu ook prachtige foto`s
Natuurlijk hoop ik dat jullie daar ook een beetje caraval hebben gehad , ik ben vandaag met Jannie naar de oogheelkunde geweest aan de overkant voor onderzoek naar dat afhangende rechteroog . 18 febr uitslag van de prof of ik verder door moet naar Neuro.
Genieten daar in Costa Rica en de groetjes

carolien

he meiden!
jeetje klinkt weer goed! wij net de carnaval achter de rug en wij hebben onze ogen wel van meerdere dingen, niet af kunnen houden: bier, schrobbelaar en ontzettend veel goeie pakken!
En yfke er is dankbaar gebruik gemaakt van je bedje!Zal snel wat foto's doorzenden. Maar die van jullie zijn niet misselijk zeg, daar kunnen wij niet tegen op......
Geniet ze en tot snel!
kus caro

vlien

He dames. Dat klinkt nu al als een super vakantie. Inderdaad een slim plan om de hobbelige weggetjes met eigen vervoer te verkennen. En een voordeel geen 17 mensen voor je in de rij!
Have all the fun.

kus vlien

Hilde

Ola Von y Marleen,

que bueno su historias!! Soy un poco seloso!! Que un tiempo muy bueno en Costa Rico. El pais muy muy hermoso!!! Tienes mucho diversión!!

Beso grande Hilde

Jorine

Hey Yvonne en Marleen,

jullie kunnen het mooi vertellen, gaaf om te lezen! Fijn dat jullie nu zelf een auto ter beschikking hebben. Rij voorzichtig en Marleen hoop dat je inmiddels alles los hebt kunnen laten ;-) Geniet ervan! X Jorine

juanita

Hebben jullie alweer nieuwe verhalen ? En foto's. Kan niet wachten. Zitten jullie in afgelegen gebieden ? Nou dan geef ik kusjes aan de sterren, die komen zo voorbij. (doe ik ook altijd met de kinderen, werkt goed) Xj